Smalsporede industribanelokomotiver Homepage
Forum Home Forum Home » Industribaner » Nuværende Industribaner udland
  New Posts New Posts RSS Feed - Dagebüll - Oland - Langeness
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smalsporede industribanelokomotiver


Topic ClosedDagebüll - Oland - Langeness

 Post Reply Post Reply
Author
Message Reverse Sort Order
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Topic: Dagebüll - Oland - Langeness
    Posted: 23 February 2011 at 22:51




Billede 89 tipvogne Dagebüll 2010. Vognene skulle være fra 1930'erne, men er renoveret og malet for nylig. De var (havde tidligere været) grønne. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 90 rambukvogn Dagebüll 2005. Det blev sidste gang, jeg så den. Næste år var den væk, men pælebroerne til banen var efterhånden blevet erstattet af fast dæmning. Billedet er taget 26.04.2005.
 


Billede 91 vogne Dagebüll 2005. I Dagebüll findes både en grøn, en hvid og en sort mandskabs- og skurvogn ud over personvognen! Billedet er taget 26.04.2005.
 


Billede 92 vogne Dagebüll 2009. Billedet er taget 04.11.2009.
 


Billede 93 nye sporskifter Dagebüll 2005. Skifterne er enten lagt ind på Oland eller på en krydsning mellem Dagebüll og Oland? Billedet er taget 12.05.2005.
 

Billede 94 moderne sporbygning i Vadehavet Dagebüll 2009. Både det nye og det gamle, lavere liggende spor ses. Et par år før lå der også en 600 mm anlægsbane her! Billedet er taget 21.05.2009.



Billede 95 høtransport Dagebüll 2009. Billedet er taget 08.08.2009.

Bent Hansen 10. februar 2011. 



Edited by admin - 02 August 2022 at 08:59
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 23 February 2011 at 22:43



Billede 77 arbejdstog i Vadehavet Dagebüll 1983. Her ses ALW uden nummer, Schöma 3263/1970 Dagebüll 1983. Lokomotivet var på arbejde på banen lige uden for diget ved Dagebüll. Man var ved at udskifte nogle af de pæle, der bar banen, der dengang kørte på en pælebro omgivet af stensætninger. En rambuk på en 900 mm vogn rammer pælene ned. Billedet er taget 06.07.1983.
 


Billede 78 ALR personvogn Dagebüll 2005. Jeg så den første gang dette år. Den gamle personvogn, der ses på billede 11, var samtidig borte. Vognen bruges til transport af prominente personer. Billedet er taget 26.04.2005
 


Billede 79 ALR skurvogn 2 Dagebüll 2009. Billedet er taget 21.05.2009.
 


Billede 80 ALR skurvogn uden nummer Dagebüll 2009. De to skurvogne har hver sin farve. Måske er den ene vogn mere en mandskabsvogn og den anden mere en redskabsvogn? Billedet er taget 21.05.2009.
 


Billede 81 fladvogn med asfalt Dagebüll 2009. Dæmningens sten og sveller klistres sammen med asfalt. Billedet er taget 21.05.2009.
 


Billede 82 fladvogn med båd Dagebüll 2009. Hvad båden skulle bruges til, vides ikke. Kun ved højvande kan man sejle i Vadehavet uden for prilerne. Billedet er taget 04.11.2009.
 


Billede 83 fladvogn med sveller Dagebüll 2008. Den nye forhøjede dæmning fik helt nyt spor med blandt andet fabriksnye betonsveller. Billedet er taget 28.10.2008.



Billede 84 tankvogn til oliepodukter Dagebüll 2005. Vognen bruges blandt andet til levering af brændselsolie til halligboerne. Tankene er løse og kan flyttes op til husets oliestuds, når en jordtank skulle fyldes. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 85 fladvogn til dagrenovation Dagebüll 2005. Vognen bruges til transport af skraldespande fra i hvert fald Oland, der er bilfri. Billedet er taget 22.08.2005.
 


Billede 86 fladvogn med gravemaskine Dagebüll 2009. Gravemaskinen kan tilhøre en privat entreprenør, der arbejder privat eller for ALR. Billedet er taget 12.05.2005.
 


Billede 87 fladvogn med fugemasse til stensætninger i Vadehavet Dagebüll 2009. Foruden en gang asfalt får dæmning og sveller også en god gang silikone. Billedet er taget 21.05.2009.
 


Billede 88 fladvogn med pæle til faskiner Dagebüll 2005. Billedet er taget 27.04.2005.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 04 August 2022 at 11:42
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 23 February 2011 at 22:28



Billede 66 ALW uden nummer Schöma 3263 1970 Dagebüll 1983. Lokomotivet var på arbejde på banen lige uden for diget ved Dagebüll. Man var ved at udskifte nogle af de pæle, der bar banen, der dengang kørte på en pælebro omgivet af stensætninger. Billedet er taget 06.07.1983.
 

Billede 67 LKNM uden nummer Schöma 3263 1970 Dagebüll 2010. På sine gamle dage er lokomotivet kendetegnet ved den røde ramme om kølergitteret foran. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 68 ALR 3 Schöma uden skilt Dagebüll 2005. Lokomotivet har parkeret en knallert på bjælken til påsporing efter afsporing. Billedet er taget 13.09.2005.
 



Billede 69 ALR 3 Schöma uden skilt Dagebüll 2008. Toget kører langs digefoden på indersiden af Dagebüller Koog lige uden for materielgården. Lokomotivet er kendetegnet ved sine profilpressede sidelemme til motorhuset. Formentlig er lokomotivet identisk med lokomotivet på billede 68. Billedet er taget af Peter Andersen 2008.
 


Billede 70 ALR 3 Schöma uden skilt Dagebüll 2008. Samme motiv som billede 69, men her ses, at lokomotivet har en rød plade foran på kølerjalousiet. Billedet er taget af Peter Andersen 2008.
 



Billede 71 ALR 4 Schöma uden skilt Oland 2005. Lokomotivet er kendetegnet ved en sort bemaling lidt op af kølerhjælmens forside. Lokomotivet holder på Oland på krydsningssporet mellem renovationsvognen og fåretransporvognen, formentlig trolje 49. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 72 ALR 3 Schöma uden skilt Dagebüll 2008. Foruden den forhøjede bufferplanke ses et hul til et håndsving i kølerjalousiet foran. Lokomotiv 3 eller 4, formentlig 4 er ophugget 2010. Billedet er taget af Peter Andersen ved digefoden langs koogens inderside 2008.
 


Billede 73 LKNM 1 Schöma 4816 1985 Dagebüll 2010. Lokomotivet holder i remisen i Dagebüll. Byggenummer og år fremgår af filbetegnelsen. Det er kort forinden malet gult, men med lidt mere orange iblandet end lokomotivet på billede 74. Oprindeligt var det grønt. Mange detaljer på dette lokomotiv er anderledes en ved lok 3 og 4. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 74 LKNM uden nummer Schöma 6419 2009 Dagebüll 2010. Lokomotivet holder i remisen i Dagebüll. Typen er CHL20G. Byggenummer og år fremgår af filbetegnelsen. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 75 600 mm lok fra Cecilienkoog Dagebüll 1980. Banen til Nordstrandisch Moor (Nordstrand Mose) eller Lüttmoor (Lillemose) udgik i 1980 fra Cicilienkoog. Placeringen på fladvognen tyder på, at lokomotivet har haft indsats på Oland eller Langeness. Billedet er taget af Finn Sørensen 1980.
 


Billede 76 600 mm lok fra Lüttmoor Dagebüll 2003. Lokomotivet var sammen med spor og tipvogne udlånt til arbejdet med forhøjelsen af Oland - Langeness-banen med 75 cm. Toget kørte sten ud til den nye højere dæmning. Stenene var sl*gger fra kobber-, bly- og zinksmeltværket i Hamburg, Norddeutscher Affinerie, og de havde stadig en massefylde, der var næsten dobbelt så høj som granit! Nordsøen skulle stå tidligt op, hvis den skulle kaste rundt med disse sten! Billedet er taget af Svend Bertelsen 2003.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 04 August 2022 at 11:49
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 23 February 2011 at 22:10



Billede 55 trolje 41 Dagebüll 2005. Motorhjælmen er her en murerbalje. Konstruktionen er tilsyneladende selvbærende. Der ses ingen ramme. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 56 trolje 42 Dagebüll 2005. Billedet er taget 12.05.2005.
 


Billede 57 trolje 46 Dagebüll 2011. Der er tale om en vogn kaldet pastorens trolje. Køretøjerne holder lige uden for LKNMs remise og værksted. Billedet er taget 04.02.2011.
 


Billede 58 trolje 46 Dagebüll 2010. Troljen ses her sammen med trolje 19. Billedet er taget 03.06.2010.
 


Billede 59 trolje 49 Dagebüll 2009. Troljen er uden motor og altså "kun" en vogn blandt andet beregnet til transport af får. Billedet er taget 08.08.2009.
 


Billede 60 trolje til håndkraft Dagebüll 1980. Troljen ses foran ALWs skure. Der er ikke spor til alle porte. Fotoet er taget af Finn Sørensen 1980.
 


Billede 61 trolje uden nummer Dagebüll 2005. Troljen holder foran trolje 3. Den ligner lidt trolje 34, men er bare blå i stedet for rød. Billedet er taget 12.05.2005.
 


Billede 62 trolje uden nummer Bremerhaven Klimamuseum 2010. Tredimensional, eksploderet "tegning" til en miljørigtig troje. Modellen er dog ikke i 1 : 1. Desværre kan troljen kun køre den ene vej med vindkraft og den kørte meget dårligt i sidevind. Billedet er taget 04.07.2010.
 


Billede 63 trolje uden nummer Dagebüll 2010. Troljen ligner trolje 7 en del, og forskellige fotos af trolje 7 viser muligvis to forskellige troljer? Rent faktisk har jeg billeder af to forskellige troljer med dette udseende taget den samme dag! Billedet er taget 21.10.2010.
 


Billede 64 trolje uden nummer Dagebüll 2009. Troljen er sikkert identisk med en af de tidlige viste unummererede troljer, måske med trolje 7, men denne her er nu ombygget og bemalet. Der står Uiver düüdj as Sloow. Det er firsernes valgsprog og betyder Hellere død end slave. Billedet er taget 08.08.2009.
 


Billede 65 troljer uden nummer Dagebüll 1980. Et par troljer uden nummer på ALWs plads i Dagebüll. De er senere forsynet med motor. Fotoet er taget af Finn Sørensen 1980.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 04 August 2022 at 12:05
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 20 February 2011 at 23:04



Billede 44 trolje 32 Dagebüll. Billedet er taget 19.05 2007.
 


Billede 45 trolje 33 Dagebüll 2007. Billedet er taget 26.08.2007.
 

Billede 46 trolje 34 Dagebüll 2005. Billedet er taget 13.09.2005
 


Billede 47 trolje 34 Dagebüll 2009. Troljen er blevet ombygget, og den har fået ny motor. Billedet er taget 02.05.2009.
 


Billede 48 trolje 35 Dagebüll 2005. Billedet er taget 31.05.2005.
 


Billede 49 trolje 37 Dagebüll 2005. Troljen er mærket Flensborg Øl, og farven er blå, bryggeriets foretrukne. Vognkassen minder mig en del om min barndoms såkaldte sæbekassebiler. Billedet taget 27.04.2005.
 



Billede 50 trolje 37 Dagebüll 2009. Vognkassen er større og nu i en ubestemmelig kulør, men stadig mærket Flensborg Øl, men ikke mere øllens kælenavn Das Flenst. I stedet står der Plop og Die Plop Lore. Flensborg øl har stadig patentprop, der ved åbning har denne lyd! Billedet er taget 04.11.2009.



Billede 51 trolje 39 Dagebüll 2007. Troljen er en af de, der ikke er symmetrisk opbygget, men fremtræder forskelligt set fra højre og venstre side. Billedet er taget 26.08.2007.
 


Billede 52 trolje 39 Dagebüll 2008. Billedet er taget 28.10.2008.
 


Billede 53 trolje 39 Dagebüll 2010. Billede 52 og 53 er taget fra hver sin side. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 54 trolje 40 Dagebüll 2005. Troljen er mærket Gästehaus Bi de Ley. www.hallig-langeness.de. Teksten er frisisk eller eventuelt plat? Mit bedste bud på en oversættelse er "Bi" = bei = ved og "de Ley" = læet. Noget man nok kan have brug for i Vadehavet. Hvad der læer, er uoplyst. Billedet er taget 31.05.2005.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 04 August 2022 at 13:30
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 20 February 2011 at 22:50



Billede 33 trolje 24 Dagebüll 2005. Billedet er taget 13.09.2005
 


Billede 34 trolje 25 Oland 2005. Troljen er bakket ind på krydsningssporet på Oland for at afvente trolje 47s ankomst fra Langeness. Troljen fører navnet Herby. Billedet er taget 21.08.2005.
 


Billede 35 trolje 25 Dagebüll 2009. Nummeret på denne trolje er også 25, og i så fald er den bygget om temmelig kraftigt. Den har også mistet navnet Herby, men har i stedet fået nummeret 53. Billedet er taget 04.11.2009.
 


Billede 36 trolje 25 Dagebüll 2010.Trolje 25 set fra modsat side. Nummeret 53, hvis betydning er ukendt, anes stadig. Troljen har tilsyneladende et gult sandingsanlæg? Billedet er taget 03.06.2010.
 


Billede 37 trolje 26 Dagebüll 2010. Troljen har kun adgang til fører- og passagerafdelingen fra den ene langside. Billedet er taget 19.04.2010.
 


Billede 38 trolje 26 Dagebüll 2010. Her ses den lukkede langside. Bemærk parkeringsbremsen. Billedet er taget 03.06.2010.
 


Billede 39 trolje 27 Dagebüll 2006. Foto: Günther Barths. Billedet er taget 28.06.2006.
 


Billede 40 trolje 29 Dagebüll 2005. Troljen er mærket www.gaestehaus-neuwarft.de. Desuden ses et postsymbol. Det er ikke posttroljen, men ejeren kører hver dag til fastlandet og henter sin post. Han tager desuden post med til naboerne. Billedet er taget 27.02.2005.
 


Billede 41 trolje 30 Dagebüll 2009. Troljen ligner trolje 6, men farven er blå i stedet for rød. Billedet er taget 08.08.2009.
 


Billede 42 trolje 31 Dagebüll 2005. Troljen var oprindelig åben, og nummeret var altid skjult under en presenning. Billedet er taget 12.05.2005.
 


Billede 43 trolje 31 Dagebüll 2007. Troljen er nu blevet lukket, og nummeret er synligt inde i kabinen. Billedet er taget 19.05.2007.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 04 August 2022 at 13:37
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 19 February 2011 at 23:32



Billede 22 trolje 14 Oland 2005. Troljen holder foran en vogn beregnet til transport af får. Selve troljen har fået nogle kraftige skråstivere som forstærkning. Billedet er taget på Oland 21.08.2005.
 


Billede 23 trolje 14 Dagebüll 2007. Siden 2005 er rammen blevet udskiftet med en jernramme. Billedet er taget 26.08.2007.
 


Billede 24 trolje 16 Dagebüll 2005. Billedet er taget 24.04.2005.
 


Billede 25 trolje 16 Dagebüll 2009. Rammen er nymalet siden 2005 og muligvis også forstærket, eller rammen er uens på højre og venstre side. Presenningen er i alle tilfælde fastgjort usymmetrisk på begge optagelser. Billedet er taget 04.11.2009.

 
Billede 26 trolje 17 Dagebüll 2009. Billedet er taget 18.07.2009.
 


Billede 27 trolje 19 Dagebüll 2008. Billedet er taget 28.10.2008.
 


Billede 28 trolje 20 Dagebüll 2010. Troljen ligner trolje 25. Billedet er taget 03.06.2010,
 


Billede 29 trolje 21 Dagebüll 2005. Troljen er her set skævt bagfra. Den modatte langside havde flere vinduer. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 30 trolje 21 Dagebüll 2005. Troljen er her set skævt forfra. Billedet er taget 26.06. 2005.
 


Billede 31 trolje 22 Dagebüll 2005. Troljen har en svær ældre egetræsramme og håndbøjler. Den har muligvis oprindelig været en sejltrolje, hvor man skubbede på håndbøjlerne i modvind og ved rangering. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 32 trolje 24 Dagebüll 2011. I følge skiltet er køretøjet nummereret i serie med motortroljerne, selv om denne ikke har motor og derfor er en vogn. Måske har det engang været en sejl- eller motortrolje? Billedet er taget 04.02.2011.
 
Bent Hansen 10. februar


Edited by admin - 04 August 2022 at 13:48
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 19 February 2011 at 23:14



Billede 11 trolje 6 Dagebüll 2003. Billedet er taget af Svend Bertelsen 2003 og viser trolje 6 i grøn ved digefoden ud mod Vadehavet. I baggrunden et ALR-tog med en personvogn, der ikke eksisterer mere.
 

Billede 12 trolje 6 Oland 2005. Troljen er nu rød, og den er mærket med en fnysende tyr samt "Turbo Diesel." Jeg har døbt den "Den med Tyren" efter en dengang populær rødvin. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 13 trolje 7 Oland 2005. Afgang fra Oland med pensionærer. Troljen har afventet en trolje fra Dagebüll, der skulle ankomme først, inden trolje 7 kunne afgå. Billedet er taget 27.04.2005.
 


Billede 14 trolje 7 og 6 Dagebüll 2010. Billedet er taget 03.06.2010.
 


Billede 15 trolje 7 Dagebüll 2011. Billedet er taget 04.02.2011.
 


Billede 16 trolje 9 Dagebüll 2005. Bemærk motorhjælmen. Billedet er taget 21.08.2005.
 


Billede 17 trolje 10 Oland 2005. I mangel af sidespor er troljen blot sat til siden. Betonen viser, at den fremgangsmåde var almindelig. Billedet er taget 21.08.2005.



Billede 18 trolje 11 Dagebüll 2005. Billedet er taget 19.09.2005.
 


Billede 19 trolje 12 Dagebüll 1983. Foto foran ALWs gamle bygninger i Dagebüll. Skurvognen eksisterer ikke mere. Materiellet ser ud til at være 600 mm materiel sat på en 900 mm undervogn med indvendige lejer. Intet af det øvrige materiel er bestemt med sikkerhed. Billedet er taget 06.07.1983.
 


Billede 20 trolje 12 Dagebüll 2005. Utroligt så lidt troljen har forandret sig siden 1983! Nummerskiltet ses her. Billedet er taget 13.09.2005.
 


Billede 21 trolje 12 Dagebüll 2008.
Ikke underligt, at det somme tider kniber med at finde troljens nummer. Billedet er taget 28.10.2008.
 
Bent Hansen 10. februar 2011


Edited by admin - 05 August 2022 at 21:43
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
Bent H View Drop Down
Senior Member
Senior Member


Joined: 30 May 2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 61
Direct Link To This Post Posted: 19 February 2011 at 22:58

Dagebüll - Oland - Langeness

Indledning

Indlægget er omarbejdet i februar 2011 og erstatter indlæggene fra 2010. Enkelte nye foto er kommet til. Enkelte gamle er kasseret, og enkelte foto er skiftet ud med andre, bedre. Teksten er nyskrevet og denne gang på dansk.

Når ikke andet er angivet, er Bent Hansen fotograf. Er stedet kun markeret som Dagebüll, er billedet taget på Lorenbahnhof. Det beklages, at der ikke er kommaer, punktummer eller anden tegnsætning i filbetegnelserne, men det er billedprogrammet ikke så meget for.

Som ejer er angivet det navn, som det slesvig-holstenske væsen havde på fototidspunktet. I Schlesvig- Holstein har kystbeskyttelsesorsanitionen skiftet navn flere gange:

ALW Amt für land- und Wasserwirtschaft

ALR Amt für ländliche Räume

LKNM Landesbetrieb für Küstenschutz, Nationalpark und Meeresschutz

Præcis hvornår betegnelserne er skiftet, vides ikke, men første skifte er sket efter 1980 og andet skifte efter år 2000.

Hvis du har fotos af troljer, der ikke er vist her, ville det glæde mig med en opdatering. Smalspor Forum oplyser gerne min mailadresse. Ligeledes modtages gerne data og numre på lokomotiver og vogne.

Om kystbeskyttelsesbanen Dagebüll - Oland - Langeness’ historie må du søge andre steder på nettet. Industribaneklubbens medlemsblad, Tipvognen har jævnlig haft små indsl*g, og Jernbanen har bragt en større artikel. Dog skal her gentages, at Banen via Oland til Langenees er anlagt i 900 mm sporvidde 1925 - 1927.

En af beboerne på Oland har skrevet en bog om banen og dens materiel. Den udkommer, om alt går vel, til påske på Wolfgang Herdams Fotoverlag. Selv om jeg kun har set første udgave, men ikke den aktuelle version, tør jeg godt anbefale dig bogen.



Billede 1 trolje 1 Dagebüll 2005. Billedet er taget på det daværende ALRs plads og viser en trolje af ældre model med træramme. Billedet er taget 12.05.2005.

 



Billede 2 trolje 1 Dagebüll 2010. Troljen er siden 2005 blevet malet. Billedet er taget 19.04.2010.

 

 


Billede 3 trolje 2 Dagebüll 2005. Billedet er taget 28.04.2005.

 



Billede 4 trolje 2 Dagebüll 2010. Troljen har fået sæde med ryglæn siden 2005. Billedet er taget 19.04.2010.

 



Billede 5 trolje 3 Dagebüll 2005. Troljerne bruges ikke bare til persontransport, men også til transporter af f. eks. kønne planter. Billedet er taget 25.04.2005.

 



Billede 6 trolje 3 Dagebüll 2010. Bemærk det hængslede bræt med motoren samt det lodretstillede håndsving. Når dette drejes, hæves eller sænkes brættet og motoren, så kileremmen strammes, og troljen kører, eller remmen slappes, og motoren kører i tomgang. Skal køretøjet skifte kørselsretning, må motoren afmonteres og vendes! Billedet er taget 19.04.2010.

 

 


Billede 7 trolje 4 Dagebüll 1983. Troljen holder foran ALWs gamle skure. Billedet er taget 06.07.1983.

 

 


Billede 8 trolje 4 Dagebüll 2005. Troljen holder på ALR plads. I baggunden ses vognen til dagrenovation. Troljen ligner trolje 5 lidt. Billedet er taget 12.05.2005.

 

 


Billede 9 trolje 5 Dagebüll 2005. Troljen ligner trolje 4. Billedet er taget 12.05.2005.

 

 


Billede 10 trolje 5 Dagebüll 2010. Troljen ser nu fem år senere mere ramponeret ud. Billedet er taget 19.04.2010.

 

Bent Hansen 10. februar 2011



Edited by admin - 05 August 2022 at 21:46
Venlig hilsen

Bent Hansen
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 1,047 seconds.