Smalsporede industribanelokomotiver Homepage
Forum Home Forum Home » Alt andet med relationer til industribaner » Alt hvad hjertet begærer
  New Posts New Posts RSS Feed - Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smalsporede industribanelokomotiver


Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Anders View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 232
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anders Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
    Posted: 21 July 2011 at 16:13
Hej Alle
 
Jeg vil dele  mine sparsomme solskinsfotos fra denne sommer med Jer. Jeg besøgte Sporvejsmuseet i går tirsdag og her er lidt af hvad jeg så.
Skønt museum i øvrigt. Meget levende med mange sporvogne i drift og hele tiden vekslede anvendelsen af vogne. Super fedt.
 


Vogn KS 22 bygget 1900 holder klar til en tur til skoven
 


Vogn KS 22 og vogn HTM 824 fra Haag på sporvogsbanegården (eller hvad det nu hedder i sporvognssprog). Alle klar til en tur i skoven.
 


Så er KS 22 på vej rundt i vendesløjfen ude i skoven. Et hyggeligt ated at nyde kaffen og se sporvogne i drift.
 


Linie 9 med voggn KS 437 bygget 1918 netop ankommet fra sløjfen oppe på museet og klar  til endnu en tur.
 


Prøve vogn Linie 2. Düsseldorfer vognen RBG 2412 fra 1957 som den så ud da den gæstede København som prøvevogn. Vogntypener af Tysk oprindelse. En dansk udgave af denne vogn er under restaurering inde i værkstedet. En total genopbygning efter adskillige år i Egypten. Ved siden af holder KS 575 fra 1938.
 
Gør museet et besøg. Helt sikkert et dejligt ated med an masse action. God tur.


Edited by admin - 06 August 2022 at 22:05
Venlig hilsen



Anders
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,254 seconds.