Smalsporede industribanelokomotiver Homepage
Forum Home Forum Home » Industribaner » Nuværende Industribaner Danmark
  New Posts New Posts RSS Feed - Cityringen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Smalsporede industribanelokomotiver


Cityringen

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Anders View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 25 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 232
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anders Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2015 at 15:22
Hold da op og så siger man at ungdommen ikke gider arbejde? Er det andendagstøjet han har på i  anledning af fotografens besøg?
Venlig hilsen



Anders
Back to Top
Svellen View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Joined: 18 January 2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2015 at 19:58
Ja, der skal arbejdes i reglementeret påklædning !

Jeg er fortsat spændt på, hvor mange lokomotiver de rent faktisk behøver til tunnelboringen.



Jernbane hilsener

Svellen
Back to Top
-PGG- View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 15 December 2013
Location: Tasmania
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -PGG- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 November 2015 at 02:58
Der er syv, muligvis otte, af model typen CHL200G hydrostatiske lokomotiver fra Schöma.
Researching data on Industrial Diesel & Electric Locomotives exported World-Wide
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 January 2016 at 21:51
Hej


Østerbro Avis har været "downunder" og det kom der en artikel samt gode billeder ud af. Jeg har spottet fotografier af Schöma Løbenummer 1, 4 og 6:

http://minby.dk/oesterbro-avis/30-meter-under-oesterbro/

Edited by Thomas - 28 January 2016 at 22:09



De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
-PGG- View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 15 December 2013
Location: Tasmania
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -PGG- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 February 2016 at 03:50
http://minby.dk/oesterbro-avis/wp-content/uploads/2016/01/oav160127Metrotunnel26241-1024x683.jpg
http://minby.dk/oesterbro-avis/wp-content/uploads/2016/01/oav160127Metrotunnel26201-1024x683.jpg

Very interesting set of photos.

Some observations.
Loco #4 is facing in the opposite direction when compared to #6. The couplings, which are Valente "Can't-miss-couplers" L.64, are only uni-directional and need to be of all the same type, at the same end. At the front of #4 is the open end, bell mouth coupler, the female type. At the front of #6 is the tongue coupler, the male type. If the locomotive is turned around, then the coupler must be changed over to the correct type to enable it mate with the adjoining wagon.

#4 which should be Schöma 6206, has been recently (2015) returned from Schöma at Diepholz, where it was sent for overhaul after the deliveries of the rest of the fleet had been completed. It now has a new style "Schöma" plate on the front end.


Meget interessant sæt af billeder.

Nogle observationer.
Loco #4 vender i den modsatte retning i forhold til #6. De koblinger, som er Valente "can not miss-koblere" L.64, kun ensrettede og har brug for at være af alle den samme type, i samme ende. På forsiden af #4 er den åbne ende, trompetmunding kobling, den kvindelige type. På forsiden af #6 er tungen kobler, den mandlige type. Hvis lokomotivet drejes rundt, så koblingen skal ændres over til den korrekte type, så den passer sammen med den tilstødende vogn.

#4, som skulle være Schöma 6206, har været for nylig (2015) vendte tilbage fra Schöma på Diepholz, hvor det blev sendt til eftersyn efter leverancerne i resten af flåden var afsluttet. Det har nu en ny stil "Schöma" plade på den forreste ende.

-PGG-
Researching data on Industrial Diesel & Electric Locomotives exported World-Wide
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 May 2016 at 22:47
Nordhavnslinien

Jeg besøgte byggepladsen i Nordhavn ved Åbent Hus arrangement d. 30/4 2016 og her kunne publikum se den ca. 100 m lange tunnelboremaskine (TBM), der skal skabe forbindelse imellem Nordhavn og Øster Søgade. En strækning på blot ca. 2 km.

Reelt er det kun de forreste ca. 20 m der udgør selve TBM´en, da de øvrige ca. 80 m er sammensat af support-moduler på hjul. I centrum af supportmodulerne skal arbejdstogene transportere mandskab, materialer og tunnelelementer. 



Foto: Den, på dagen, udøbte TBM foran PFA Huset. Til højre i baggrunden skimtes terminalen ved Sundkaj og Orientkaj


Det er valgt, at transportere muck ud fra tunnellen via transportbånd og derfor er der på Nordhavnslinien kun brug for én arbejdstogstamme og 2 lokomotiver, der grundet stejle stigninger skal køre i tandem.

Der bliver tale om dieseldrevne Schöma lokomotiver type CFL180.

Borearbejdet forventes at starte i midten af maj.


Edited by Thomas - 03 May 2016 at 23:32



De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2016 at 06:53
Billeder fra Øster Søgade

Foto: Tunnelboremaskinen Alice brød igennem i oktober 2016


Foto: Nærbillede af tunnelboremaskinen Alice


Glæd jer til meget mere, hvis I modtager medlemsbladet Tipvognen.



Edited by Thomas - 30 November 2016 at 07:12



De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2016 at 23:10
Jeg har fundet kort over linieføring på Østerbro.

Som jeg forstår det er det den vestlige tunnel på Nordhavnslinien, der er boret færdig. Denne linie er speciel, da den krydser cityringen lidt nord for den nye station under cirkuspladsen på Triangelen.

Jeg har endnu ikke fundet detaljer om denne krydsning, så jeg ved hvordan tunnelrørene ligger i forhold til hinanden.

Nordhavnslinien får ikke stop imellem Østerport St. og stationen ved PFA huset i Nordhavn.







De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 January 2017 at 19:41
Så er det første af de lokomotiver, der har været anvendt ved metrobyggeriet sat på auktion. Det drejer sig om Schoma CFL180DCL Byg. Nr. 6283.

Over 95 % af Cityringens tunneler er udgravet, så industribane-epoken ved metrobyggeriet er snart slut for denne gang.


Edited by Thomas - 29 January 2017 at 19:50



De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
Thomas View Drop Down
Senior Member
Senior Member
Avatar

Joined: 26 December 2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 172
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 February 2017 at 17:03
Lokomotiverne, der kørte ud fra Nørrebroparken blev afhentet i midten af januar og i skrivende stund er der næppe andre end de 2 orange på Nordhavnslinien i drift.

Det betyder, at ihvertfald Schöma Byg. Nr.: 6303, 6304, 6735 og 6736 er transporteret ud af landet. 

Jeg kender ikke destinationen, men det er antageligt Schöma, Diepholz, hvor de i givet fald skal renoveres.

Da tunnellerne er er færdige, vil de sidste 6 lokomotiver sikkert være væk om ca. 1 måned, det betyder så også, at lokomotiverne forsvinder fra smalspor.dk, da vi ikke har mulighed for, at "tracke" dem udenfor landets grænser (det er svært nok indenfor).

Nu er der jo noget der hedder fritidsprojekter, tænk bare på Starf**kers, lokomotiverne dukker op i det uforpligtende nederste højre hjørne med "løst og fast" (Blog´s, temasider, etc.).

Nej, det blev ikke til nogen billeder i dag.



Edited by Thomas - 24 February 2017 at 17:04



De bedste hilsner



Thomas Kaare Hansen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 10.11
Copyright ©2001-2012 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,285 seconds.